You can make changes to your order anytime during the checkout process prior to submitting the order. Once you have submitted the order you cannot make any changes through the website. If you have submitted the order in error or need to make a change please contact customer support so we can assist you. Have your order invoice handy so we can more efficiently help you.
Wood pellet grills are a great addition to any home because they combine everything you love about a smoker with a standard grill. Depending on the model that you buy, you can make smoked dishes like brisket and sausage at the same time that you make burgers, hot dogs and other dishes on the grill. These grills are great for family dinners in the summer and for parties and special occasion celebrations.
SquareTrade Protection Plans are only valid for new or Amazon certified refurbished products purchased at Amazon in the last 30 days. By purchasing this Protection Plan you agree to the Protection Plan Terms & Conditions (http://www.squaretrade.com/terms-standard). Your Protection Plan Terms & Conditions will be delivered via email within 24 hours of purchase
You have 30 days starting from the day your item was shipped in which to receive a full refund on incorrectly shipped or defective items only. Returns must contain all of the original contents (product, manuals, instructions, etc...) and be in its original packaging and the product must be in new (unused) condition. We also require a copy of the original invoice or receipt in order to process your refund request.
Currently, online retailers only have to charge customers sales tax who are located in the same state as the business which takes the original order. Camp Chef main offices and warehouse facilities are located in Utah in addition to Washington State. Therefore, only customers who purchase items from us and are also located in Utah, Colorado, Massachusetts, Indiana, Pennsylvania, and Washington will be charged sales tax.
I watched the Traeger infomercial on T.V. Seemed easy enough. Ha! QVC ran a similar infomercial on their channel, seemed really easy. Ha! Like a fool and his money are soon departed, I jumped in and bought one. When it came in the mail, I started to assemble it. What a joke! No instructions came with it to tell me where the nuts and screws went. Called the manufacturer. The lady said they had many complaints with the QVC orders, she would email me a copy of the instructions. Well I finally put it together. Performed the (curing and start up method). Bought a nice pork shoulder and started grilling. It is interesting that both infomercials say set the temp and WALK AWAY!!! What a joke, I sat and watched the grill like a hawk for 3 hours, everything was good. I figured I would go eat lunch, ha! What a mistake. When I came back (20 min.) the grill had turned itself off and had an error on the screen.
I have used this cooker at least once a week for two years. I recently had a couple of issues with it going out and was thinking it was having a serious issue. Quite frankly as much as I use it it should be worn out by now. Here is what I discovered. Carbon had built up on the tempeture probe and the grill wasn't getting accurate readings. Suspecting the temp probe I checked it with an external one and it was off 50 degrees or more. I am assuming that the readings were off enough that the grill controller just shut it off kind of a fail safe? 30 seconds with steel wool and we are back in business.
I cannot comment on the quality or Function of the Grills as I never received mine. I order a Texas Elite 34 at the Minnesota State Fair on Aug. 23rd for $899 with a few extras and was told this was the lowest price ever (Not True). They did not tell me about the pro series which I found later. They said it would be delivered within 7 days. 2 weeks later no grill so I called customer service just asking on when I would get the grill. They could not find my order and did not believe I ordered one... They said I had to email them my receipt as they could do nothing on the phone.

I have a Traeger Texas 34 Grill I purchased in January. It worked well for a short stint (1 or 2 sessions) and now will not get to the desired heating temperature, above 400. I have called Traeger and they have sent me multiple parts (2 new controllers/probes/fans) to replace in it, on my own time. Still not working. Upon calling them they said they could not send me a new grill because I purchased from Amazon. They said I needed to contact them. A $900 investment is essentially useless now. DO NOT BUY THIS PRODUCT.
I purchased a Traeger 34 inch smoker a month ago and it has never worked correctly. I called customer service several times and the bottom line is that if I want to have it serviced, I have to load it into my car and drive it to Long Beach. There isn't a service dealer in the entire City of Los Angeles! Going to return it to Home Depot. Buy any smoker other than a Traeger.

You can make changes to your order anytime during the checkout process prior to submitting the order. Once you have submitted the order you cannot make any changes through the website. If you have submitted the order in error or need to make a change please contact customer support so we can assist you. Have your order invoice handy so we can more efficiently help you.


But even with their indirect heat, wood pellets do something gas can’t; they give your meat that natural, smoky flavor you expect from wood. They don’t create as much smoke as wood or charcoal, so the flavor is not as intense, you swap that intensity for convenient cooking. The smoke they do create is clean and easy to control. And the hotter you burn pellets, the cleaner they burn, letting you crank up the heat when you don’t need smoke.
I had to cancel my order today. I called this morning, however no one at their office could provide a satisfactory answer or response to my order. I actually was asked to provide a second copy of the invoice pink slip which I had already done so. Very disappointed with your company's sales rep that sold me the smoker at the Timnath Colorado store location. She guaranteed that the grill would be shipped out in three days and I would receive it before Easter, my daughter's birthday weekend for a party.
I bought my Traeger Pro Grill a year ago and have thoroughly enjoyed using it. The problems began when it suddenly stopped working. The warranty is a self-service warranty which means you have to service it yourself or load it up and haul it to a distributor for repair should your efforts fail. For this reason I HIGHLY RECOMMEND YOU AVOID BUYING A TRAEGER GRILL. Anytime you pay 1500 for anything a warranty should mean just that, it’s a replacement warranty. I am terribly disappointed with the response from Traeger. Please feel free to contact me should you need further clarification.

The SG and ZG are not exactly the same though. Just from the pictures I can see that the bases are different. The SG has L-shaped legs and a bottom shelf while the ZG has square legs that are larger than the DLX legs but no bottom shelf. There were also different specs for many features. I took a picture of the ZG spec sheet at the store and compared it to the SG specs on the website and there are slight differences in capacities. For example ZG 3778 cubic inch - SG 4859, grilling area ZG 776- SG 811, hopper volume ZG 18 lbs - SG 22, ...
Although our testers thought this grill was a bit heavy, they loved its small footprint and still found it to be very portable: “It’s a great size and convenient to bring in an RV or SUV for tailgating and grilling on the go,” reported one reviewer. Our testers were also pleased with how easily you could control the grill’s heat from its corresponding smartphone app. The only real downside? The instructions were a little unclear, according to one of our reviewers.
×